Hvad er digital markedsføring?

Digital marketing er processen med at skabe, styre og udføre en markedsføringsplan, der bruger digitale teknologier til at nå og engagere kunderne. Hovedformålet med digital markedsføring er at fremme et brand eller sælge et produkt eller en tjenesteydelse ved hjælp af digitale kanaler som f.eks. søgemaskiner, websteder, sociale medier, e-mail og mobilapps.

Digital markedsføring omfatter en lang række aktiviteter, herunder, men ikke begrænset til 
-Søgemaskineoptimering (SEO) 
-Søgemaskine markedsføring (SEM) 
-Markedsføring af indhold 
-Markedsføring på sociale medier (SMM) 
-E-mail-markedsføring 
-Affiliate marketing 
-Indfødte reklamer 
-Digital kundeoplevelse (CX) 
-Automatisering af markedsføring 
-Styring og måling af kampagner  

Nogle virksomheder bruger måske kun en eller to af disse kanaler, men en vellykket digital markedsføringsstrategi anvender flere kanaler for at nå ud til flest mulige mennesker. I takt med at de digitale teknologier udvikler sig og nye kanaler opstår, skal virksomhederne desuden være fleksible og tilpasse deres digitale markedsføringsplaner i overensstemmelse hermed.

SEO – Søgemaskineoptimering: Er den praksis, der består i at optimere et websted for at få en højere placering på søgemaskinernes resultatsider (SERP). SEM – Search Engine Marketing (søgemaskine markedsføring): Er praksis med at købe betalte placeringer i SERPs for at øge synligheden for et websted. CX – Customer Experience (kundeoplevelse): Er den samlede oplevelse, som en kunde har med et brand, herunder alle interaktioner med brandet på tværs af alle kontaktpunkter. Automatisering: Er brugen af teknologi til at automatisere gentagne opgaver inden for markedsføring, f.eks. udsendelse af e-mails eller opslag på sociale medier. Måling: Er sporing af data og målinger med henblik på at måle resultater og ROI for en digital markedsføringskampagne.                                                                                                       

Konklusion: En vellykket digital markedsføringsstrategi bør udnytte flere kanaler for at nå ud til flest mulige mennesker. I takt med at der opstår nye teknologier, skal virksomhederne desuden være fleksible og tilpasse deres planer i overensstemmelse hermed. Ved at holde sig ajour med de nyeste tendenser og bedste praksis kan du sikre, at dine digitale markedsføringskampagner er effektive og giver positive resultater for din virksomhed. Men hvis du ikke selv har tid til det, så bør du benytte Plutonic Media, der er et digitalt bureau specialiseret i at hjælpe virksomheder med deres online markedsføring. Du kan selvfølgelig også prøve dig selv frem.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.