Hvis du sidder derhjemme og tænker: “Er der moms på togbilletter?” kan du roligt lægge den bekymring væk. Det korte svar er, at der *ikke* er moms på togbilletter i Danmark, fordi offentlig transport er momsfritaget, hvilket også gælder for bus- og togtransport[1][2][3]. Så du betaler altså blot den faste pris, uden ekstra moms oven i.
Men selvom du ikke skal betale moms på selve billetten, kan det alligevel være relevant at vide, at udgifter til erhvervsrejser med tog kan fradrages i regnskabet, hvis rejsen er forbundet med dit arbejde[3][4]. Det er altså ikke moms, du skal holde øje med – det er skattemæssige fradrag og regler for godtgørelse.
Hvis du vil have det hele med, og finde ud af flere detaljer om momsregler på transport, kan du tjekke artiklen [**er der moms på togbilletter**](https://erhvervsfronten.dk/ai/er-der-moms-paa-togbilletter-faa-svaret-her/) for en mere grundig gennemgang.


